1.Снимки:
Един голям кец на великан,стъпил във Мол София
Графити
2.Теми
Военни самолети в България
Графитите-начин за изразяване на тийнейджърите
Как да започнете да работите със Фейсбук на браузъра ви (кратка забавна тема)
Надявам се,статиите да ви харесат!!!!
Военни самолети в България
Военновъздушните сили на България са военновъздушните сили на Република България, правоприемник и наследник на бойните традиции на българската авиация.
Създаваните и изграждани във времето формирования - Въздухоплавателно отделение (1906), Въздухоплавателна дружина към българската войска (1912), Дирекция на въздухоплаването към Министерството на железниците и съобщенията (след Ньойския договор), Въздушните на Негово Величество войски (от 1937 до 1944) и Военно-Въздушните сили (от декември 1944), са базата за развитие на военната авиация при нови условия и с нови технически средства.
Задачата на ВВС е да охраняват сувернитета на българското въздушно пространство, да осигуряват въздушна поддръжка и помощ на наземните въоръжени сили на България по време на война.
Българските ВВС са едни от най-старите в Европа. В последните години те вземат участия във въздушни учения в Европа и в мисии на НАТО.
Историята на българските военновъздушни сили започва в края на 19 век, когато на Международния панаир в Пловдив през 1892 двама лейтенанти от Българската армия летят с френския дирижабъл ‘La France’. По-късно, въодушевени от полета, те успяват да убедят командването, че България има нужда от "летателно звено". На 20 април 1906 е създадено "Въздухоплавателно отделение", чиято цел е да управлява разузнавателните дирижабли на българската армия. За командир е назначен лейтенант Васил Златаров. Първото поколение български летци е тренирано на дирижабъл наречен "София-1", построен от Златаров с материали закупени от Русия
През 1910 руският авиоконструктор Борис Масленников е поканен в България за да представи своя самолет, модификация на френския "Farman" III. След демонстрацията Българското правителство решава да снабди армията със самолети. През 1912 тринадесет български офицери за изпратени в чужбина за да се обучават на френски, британски и немски самолети. През Юни 1912 лейтенант Симеон Петров във Франция за първи път успява да приземи самолет с напълно изключен двигател. Това събитие получава широк отзвук във френските вестници. Офицерите, изпратени на учение във Франция се завръщат през юли 1912. Същата година България получава и своя първи самолет - "Bleriot XXI", с който на 13 Август 1912 Симеон Петров извършва първият български полет в небето над България.Настоящо въоражение:
МиГ-21 | изтребител | ![]() | 21 | Да[3] | ||
МиГ-29 | изтребител | ![]() | 16 | 12 на въоръжение [4][5][6] | ||
МиГ-29УБ | учебен изтребител | ![]() | 4 | Да [7][8][9] | ||
Су-25 | щурмови самолет | ![]() | 23 | Да | ||
Ми-17 | транспортен хеликоптер | ![]() | 18 | Да[10] | ||
Ми-14 | хеликоптер за нуждите на ВМС | ![]() | 7 | Да | ||
Ми-24 | боен хеликоптер | ![]() | 18 | Да[10] | ||
AS532 | транспортен хеликоптер | ![]() | 12 | 12 на въоръжение[11] | ||
AS565 | хеликоптер за нуждите на ВМС | ![]() | 0 | 3 в процес на доставка до 2010-2011 г.[12] | ||
Bell 206 | учебен вертолет | ![]() | 6 | Да | ||
L-39 | учебно-тренировъчен самолет | ![]() | 12 | Да | ||
PC-9 | учебно-тренировъчен самолет | ![]() | 6 | Да | ||
PC-12 | транспортен самолет | ![]() | 1 | Да | ||
L-410 | транспортен самолет | ![]() | 2 | Да | ||
Ан-24 | транспортен самолет | ![]() | 1 | Да | ||
Ан-26 | транспортно-десантен самолет | ![]() | 1 | Да | ||
Ан-30 | самолет за специални мисии | ![]() | 1 | Да | ||
C-27J Спартан | транспортно-десантен самолет | ![]() | 3 [13][14] | Да |
Няма коментари:
Публикуване на коментар